Els hotels confien en la robòtica per millorar els processos i l’experiència de client

Els hotelers valoren molt favorablement la capacitat que la robòtica ofereix en l’obtenció de dades, l’automatització de processos, la reducció de temps d’operació i la reducció de costos com els més importants, segons un estudi de l’Institut Tecnològic Hoteler (ITH) cofinançat per el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme.

L’informe de l’ Institut Tecnològic Hoteler (ITH) està cofinançat pel programa d’Agrupacions Empresarials Innovadores de la Direcció General d’Indústria i de la Petita i Mitjana Empresa (DGPYME) de el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme d’Espanya.

Segons el ITH l’ajuda de la robòtica col·laborativa i la automatització en molts processos de negoci pot fer més competitives a les empreses, gràcies a el pes de què descarreguen als equips humans de treball on no aporten un valor especial.

L’estudi ha estat elaborat a tres fases . La primera, una anàlisi del que aporta la robòtica que avui dia coneixem. La segona, una àmplia enquesta i reunions presencials amb hotelers, sobre els processos en els quals aquesta tecnologia està preparada per implantar-se i ordenar-les per prioritats.

Finalment, inclou una fase pilot en el Only You Hotel Atocha , Amb la implantació d’un robot en les seves instal·lacions de l’empresa Futura Viu Technologies. L’objectiu és corroborar amb dades algunes de les afirmacions de les fases anteriors, tant en processos operatius de gestió com en processos que tenen a veure amb l’atenció directa a client o a l’hoste.

L’experiència tractarà de comprovar l’acceptació de el públic cap a la robòtica en els hotels, mesurar les interaccions dels mateixos, així com el seu impacte positiu en l’experiència de client, comprovar la utilitat d’un robot com a punt d’informació, verificar la seva capacitat per utilitzar paràmetres biomètrics, recollir leads o registres i mesurar la possibilitat de generar venda creuada.

entre les conclusions més importants d’aquest estudi destaquen:

  • El 94.7% dels hotels enquestats considera que l’eficiència dels processos augmentaria considerablement si es automatitzessin.
  • Els processos operatius on està l’hotel està més interessat en mesurar són en la satisfacció de client seguit per la conversió de la informació en venda estant en tercer lloc el control d’aforament per les circumstàncies actuals de restriccions.
  • Els hotelers valoren molt favorablement la capacitat que la robòtica ofereix en l’obtenció de dades, l’automatització de processos, la reducció de temps d’operació i la reducció de costos com els més importants.
  • Les àrees on hi ha més complexitat operacional són neteja i pisos, restauració i recepció.
  • A l’àrea de recepció, els processos administratius de registre i sortida juntament amb els qüestionaris de qualitat, adquireixen molta importància quant la possibilitat de ser robotitzats. No obstant això, l’hoteler matisa que com a ajuda i no com a substitució de recepcionistes.
  • En l’àrea de guest experience es ressalta la importància de la robòtica en la realització d’enquestes de satisfacció. Les reserves de serveis dins o fora de l’hotel, la venda creuada i l’ajuda a l’recepcionista durant l’espera de el client amb la idea d’evitar cues reduir els temps d’espera.
  • En l’àrea de neteja i pisos se li dóna especial rellevància a l’ajuda per al transport de el carro de la netejadora o dels carros de roba de bugaderia, a més de la utilització de robot que ajudin a fer llits i la utilització de visió artificial per la revisió d’habitacions. La neteja de l’aire i la logística de l’organització de l’office adquireixen més importància que la desinfecció i neteja d’habitacions.
  • En l’àrea de alimentació i begudes es percep la necessitat de robòtica en processos com el cobrament i mostra de menú. En les entrevistes, l’hoteler transmet que els processos en els quals intervé el cambrer a l’hora de proximitat a el client, recomanació, logística de sortida dels plats des de la cuina, etc, creen certs dubtes de com interactuaria un robot.
  • En l’àrea de esdeveniments i sales de reunions , La robòtica pot ser útil en major mesura en el control d’aforaments i de les distàncies de seguretat i altres mesures de seguretat relacionades amb l’ús de mascaretes en llocs on sigui obligatòria. No cal descartar la seva ajuda en el registre i control d’accessos a esdeveniments, així com la captació de dades d’assistent i com a punt d’informació sobre els esdeveniments de cada sala, horaris, aforament, etc.
  • a les zones comuns hi ha molt d’interès a abordar la robòtica, com la gestió d’accessos i control d’aforaments, fins i tot utilitzant biometria, sense menysprear el valor que ofereix com a punt d’informació i atenció a client, ja que permet la mobilitat i l’ús de l’robot de forma versàtil en qualsevol espai de l’hotel.