Els vols europeus Business superen nivells prepandèmia a l’estiu

La quota de mercat d’aquest segment ha pujat al voltant del 6% entre gener i setembre del 2019, al 13% des del començament del 2021

Els vols europeus a classe Business van superar els nivells prepadèmia al juliol i els van superar entre un 20% i un 30% més a l’agost, quan es van assolir 2.728 vols mitjans diaris, davant de 2.182 el mateix mes de fa dos anys, segons dades de Eurocontrol.

Com a resultat, la quota de mercat d’aquest segment de l’aviació europea ha pujat al voltant del 6% entre el gener i el setembre del 2019, al 13% des del començament del 2021.

Aquest creixement està relacionat amb els canvis tant a l’oferta com a la demanda, ja que els operadors troben noves maneres d’arribar als clients i nous serveis per oferir, com els vols compartits, a més de nous passatgers que recorren a aquest tipus de segment .

A l’estiu, el focus d’atenció dels vols a classe Business es trasllada a les destinacions mediterrànies de lleure. L’aeroport de Niça-Costa Blava sol prendre el primer lloc a París Le Bourget al juliol i l’agost.

Aquest any no ha estat una excepció a la regla, però Eivissa, Palma de Mallorca, Atenes i Màlaga també han estat més amunt a la classificació que en un estiu normal, amb Palma, Atenes i Màlaga més d’un 40% per sobre dels vols de 2019 a l’agost.

Creixement suau a partir del setembre

Segons Eurocontrol, els primers indicis al setembre suggereixen que el creixement continuarà, però se suavitzarà des del 20% o més sobre el 2019. El trànsit a Olbia, a Sardenya, que pot estar per davant de Le Bourget a la classificació a l’agost, ha disminuït menys del normal al setembre, amb un fort creixement sobre el 2019 que encara contribueix al 29% global.

Tot i això, el creixement als principals aeroports allunyats de la Mediterrània, com Le Bourget, Ginebra, Farnborough, Moscou, Luton, és d’un sol dígit al setembre o fins i tot menor que el 2019.

A mesura que aquests representen una part cada vegada més gran dels vols a mesura que avança la tardor, és probable que “el creixement general es debiliti”. “Hi ha punts forts, Zuric, Istanbul, Berlín, que podrien ajudar a mantenir el creixement actual fins a la tardor”.